mandag 10. desember 2012

Ny uke, nye muligheter

Denne uken er det duket for juleverksted og medisterkakelaging. Juleverkstedet blir tipp, topp, tommen opp for da skal det ose jul i hele leiligheten og jeg får besøk av begge søstrene mine. Har vel egentlig ikke planlagt å gjøre noe annet enn å lage julegave fra minsten til besteforeldre og oldemor, men det hører jo til juleverksted det og.
Medisterkaker har jeg faktisk aldri lagd, men jeg har fått pappa sin oppskrift så da kan det ikke bli noe annet enn bra. Kjenner at jeg begynner å bli mer og mer spent på hvordan julaften blir, i år er det jo jeg som er ansvarlig for middagen og det hele så da er jeg jo ikke et "barn" lenger, men mest av alt gleder jeg meg.



Når vi først snakker om jul, i dag er det bare to uker igjen til klokkene ringer julehøytiden inn med sølvguttene på radioen. Jeg syns det er kjempe koselig å se julefilmer mens man venter og jeg kom over en gammel klassiker som jeg aldri har sett (men kanskje burde?). Grunnen til at jeg fant den var fordi jeg lette etter en klassisk julesang med en ny vri.




Filmen, Holiday Inn, er en klassiker fra 1942 med blant annet Bing Crosby og Fred Astair, noen som har sett den? Jeg vil gjerne høre noe om den!

1 kommentar:

  1. Ingenting er som førjul og forberedelser:) Kjenner ikke til julefilmen, men den høres jo koselig ut, da! Stjernebretting får vi ta en annen gang, Solveig - jeg er litt hekta;)

    Klem!

    SvarSlett