mandag 28. januar 2013

Glatte veier og en smule mye snø...

I dag startet dagen litt tidligere enn vanlig, veldig deilig for en gang skyld. Planen for dagen var en real treningsøkt på treningssenteret, kjøretime og middagsbesøk. Til tross for en tidlig og rolig start på dagen var det noe som ikke var fullt så deilig, all snøen som lå langs gatene - fryktelig tungt å komme seg fram med vogn! Men men, kom nå fram til slutt og trengte ikke en gang å varme opp for det hadde jeg fint klart på veien til treningssenteret med vogna på slep.

Da jeg endelig var klar for kjøretimen var jeg litt spent for jeg lurte på om jeg skulle kjøre i trafikken, jeg har jo bare hatt en kjøretime med kjørelærer og ellers bare prøvd to ganger med den snille onkelen min. Er jo ikke rart at man er litt nervøs når været har vært som det har og veiene har vært så glatte! Men jeg klarte meg bra, fikk til og med kjøre meg selv hjem!

Middagsgjesten vår i dag var min kjøre søster som var så snill å passe på minsten mens jeg kjørte i sirkler i nærområdet. Siden det hadde skjedd så mye gjorde jeg det enkelt og lagde en grønnsakssuppe - midt i blinken på en dag som denne!

Oppskrift på suppen har jeg egentlig ikke for den lager jeg stort sett på slump. Så lenge man har en basis av for eksempel hønsebuljong er det bare å skjære opp de grønnsakene man vil ha og kanskje litt pølse eller bacon, slår aldri feil!





Ser ikke ut som det er vanskelig å komme seg fram her, men du verden hvor sta en barnevogn kan være!

1 kommentar:

  1. Hei Solveig - he-he - barnevogntrim skal man ikke kimse av:)

    Suppe prøver vi å spise mer av også - det er jo uante muligheter der:)

    Fin dag til dere - klem!

    SvarSlett