fredag 30. november 2012

Den store bakedagen!

I dag er den store bakedagen, jeg skal prøve meg på cookies, sjokoladeflarn og kokosboller. Er veldig spent på om det blir som jeg håper. Jeg har vært bekymret for om kjeksen egentlig holder til jul, men da fikk jeg mitt pass påskrevet av søstern min at det uansett var usannsynelig å forvente at det kom til å få ligge i fred så lenge... Så da blir det muligens en bakedag til da, hvis alt smaker godt! Og som du sikkert har skjønt er jeg ikke særlig begeistret for de syv sorter, så da lager jeg mine egne tradisjoner.

Cookiesene er allerede ferdige, ble ikke mer enn 14 stk og jeg klarte jo selvfølgelig å brenne de ni første. Jeg skylder på den teite komfyren ettersom jeg ikke la merke til at jeg skrudde opp varmen da jeg la på deigen på det neste brettet... Jaja, da blir det mer baking!




I morgen er det forøverig 1. desember og 1. luke skal åpnes i adventskalenderen. Her i heimen er det første gang jeg ikke har pakkekalender - skal si det er tøft å bli voksen! Uansett, ventetiden er noe å glede seg til, vi tenner et lys av gangen og lar de alle brenne ned på den fjerde søndagen for lengel, glede, håp og fred.

Det kommer vel en update i løpet av kvelden med hvordan det har gått på den store bakedagen!

2 kommentarer:

  1. Du får ta med litt cookies på julemarked i morgen! Testsmaker gjerne :)
    Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi får se ;) Gleder meg forresten veldig til å se dere alle!

      Slett